sexta-feira, 13 de julho de 2012

Molly

                                                                          
Morrió Molly. Dízmelo S. nun mensaxe priváu en facebook, esi sitiu onde nos alcontramos los que siguimos cerca, al pesar de la llonxanía de los díes, los llugares, les circunstancies. Va siete años despidíme de les dos, alcuérdome de lo último que-y encamenté a S.: "Cuida muncho de Mo". Hasta esi día la gatina durmía comigo, salía a recibime a la puerta cola mesma alegría qu'un perru, persiguíame per casa pa qu'enredade con ella. Cuando volví, tiempu después, a vela arrimóse a golifame y nun sé si nun me reconoció o nun quiso reconoceme: ignoróme dafechu...Fue la última vez que nos alcontramos, de vez en cuando recibía noticies y dalguna foto d'ella por S. Va unos meses llegóme la noticia d'una enfermedá que paecía irremediable y de la que milagrosamente o gracies a los estremos cuidaos de la so compañera salió alantre. Güei como me recuerda S. nun versu de compartía sensibilidá: "Se durmió el tiempo dulcemente en sus brazos".                                                                          
El día que la llevé pa en casa coyía nuna mano. Yera tan ruinina y flebe que paecía de cristal. Una superviviente con un destín inciertu por mor del rabu frañáu en naciendo, un defectu que la convertía nel patín feu de la so camada, nel más débil pola cierta torpura de movimientos y sentíu de la orientación que gastaba. Crióse con un biberón improvisáu nuna xeringa de plástico y tol calor del que se podía disponer nuna casa vieya, medio en ruines, ensin otra calefacción pa esi inviernu qu'una estartalada estufuca lléctrica y unes cuantes mantes. Bien lluego s'avezó a escalecer enriba'l monitor del ordenador (un d'aquellos monitores qu'agora vemos na basoria como refugaya d'arqueoloxía tecnolóxica y que los gatos deben echar tanto de menos como los televisores armatostes) y a siguir el mesmu horariu tresnocháu d'ún. 

Después llegaron nueches y díes estraños. Les vueltes ravesoses de la vida tan humanes, enforma humanes y tan ayenes al mundu plácidu y ordenáu de los gatos. Despidime d'ella entós col dolor y el disgustu de sentir qu'ún mesmu traicionaba a esi pequeñu mundu de ritos y costumes tan simples y a la vez tan sagraes como'l calor, la complicidá, la fidelidá que me profesaba aquel animalín a cambiu de bien poco: malpenes un falagu de vez en cuando, un puñáu d'alimentu cada día, unos momentos de xuegu de la que taba ún de gracia...lo mínimo qu'espera una gata doméstica del so compañeru humanu de pisu.

A los qu'estimamos la benéfica sombra amiga de los animales, los que nun son quien a apreciala tiénenos por unos chiflaos: xente capaz de ponese a falar con un perru o un gatu como si fuere una persona. Son esos fatos que te salten cola tontería de que tal como ta'l mundu y tantos seres humanos sufriendo ye de refalfiaos insensibles tratar a los nuestros animales meyor de lo que traten munchos padres a los sos fíos o munchos gobiernos a los sos neños (y a los sos padres, mesmo a los ciudadanos sin proxenie conocío). Hai xente asina, tópase ún con ellos tolos díes de la que pasea a los sos perros y siempre hai dalgún animal con zapatos que te mira como si tuvieres paseando un cocodrilu o un tigre de Bengala. En xusta correspondencia yo mírolos a ellos como si fueren cocodrilos y ya quisieren ser tigres de Bengala.

Adiós Mo. Gracies por faceme remanecer un poco d'humor namás con alcordame de ti, de les tos travesures y les tos moxigangues, pa consolar esti dolor, pequeñu como tú cuando te llevé na palma la mano pa en casa. Siempre fuisti asina, más pequeña de lo normal por esi defectu del rabín rotu o porque en notándolu to madre alimentóte peor qu'al restu de la camada. Nunca ocupasti munchu espaciu. Sicasí, güei, amiguina, fuisti tú la que me dexasti pequeñu'l corazón.


 

Sem comentários:

Enviar um comentário