segunda-feira, 20 de fevereiro de 2012

una vez en L.lendespín



















Dende les últimes camperes de L.lendespín acolúmbrase la mar de Cuideiru como un retayu más del cielu. Per ehí pasa los díes de nordés l'arume cercanu del sal enxugando les brañes de Salas y Balmonte, hasta los altos de Somiedu. Aquel home dicía que llegaba la olor salino dica les cabanes de teitu de La Peral, a la vera del Puertu, coles mareones de San Agustín, avisando de que poco más d'un mes quedaba pa entamar la vuelta a les brañes d'iviernu y que la ñeve andaba a rondar bien cerca.

Falaba de los vaqueiros en pasáu y en primera persona. Fuéranlo tolos sos antigüos, tamién él lo fuera mientres andó la ruta de L.lendespín a Somiedu y de Somiedu a L.lendespín. Agora l'único ganao que tenía yeren media docena oveyes xaldes, pastiando ente los matuxos probes y los molinos monstruosos d'una central eólica. Y aquella egua. Llamóla Blanquina porque, según confesaba, ya nun cutía'l so calletre pa munches escurriciones.

Llevábala del ramal con un transistor prendíu nuna de les alforxes. A eses hores del meudía sonaba una emisora especializada en música clásico. "Préstanme muito esus sones...Ya a la Blanquina, pamique tamién", dixo con un acenu de picardía. "Esta potranca ía lista... lista como el.la sola...De la que vengo con mazanas pa merendare...¿Quieres creer que xiblo..asina ente lus dientes...ya el.la vien dereita como un tiru pa que-l.ly dea'l muxicu? Nunca tuvi egua más lista, mialma que non...".

Sentíase arguyosu de la Blanquina y de ser l'últimu de la casa Melchor Verdasco.
"Fui l'últimu de lus Melchores que l.lievou las vacas a La Peral, ya bien que me pesa nun casar nin traer alpenas un fichu al mundu pa dexa-l.ly l'apel.líu ya lu que queda de la casa...Estu si que nun ía cousa de muitu merecimientu. Ya qué vas facere...Asina ía la vida...".

Cuando nos despidimos, fartu de tantes preguntes que-y facía, foi él el que saltó con una entruga que debía tar referviendo desque nos alcontramos per aquelles brañes de Cuideiru. "¿Y usté por qué quiere saber tantas cousas de min ya de lus poucus qu'andamos pur estas cuestas?". Garróme d'improviso y por nun-y contestar que namás yera ún qu'andaba apuntando perende aculló asuntos que cásique nun-y interesen a naide, díxe-y que yera periodista. "Ta bien, home. La cuestión ía ganase la vida. Malo ía lus que rouban ya muitu peor lus que saben que del.lus rouban ya lo tapan...".

Dímonos la mano y tovía tuvo un pingu de gracia pa solventar la despidida: "¡Cuoñu, mira que nun m'alcurdaba como se chocan dos paisanus...desque roblé l'últimu tratu na feria de San Antonio en Tineo pa dexar las mias vacas en mechores manos qu'estas tan viechas ya desenganadas! Asina ía la vida...Ya d'el.la, amigu ¿nun ía bien poucu lu que nus queda?".

Sem comentários:

Enviar um comentário